Kaksi viikkoa vierähti nopeasti. Johdatusjakson jälkeen olivat 7.-8.10. FT Pia Hounin "Tietokirjoittamisen perusteet" (4 op). Itseasiassa jakso jatkuu vielä marraskuun puolivälissä 11.-12.11. samassa Riihimäen kansalaisopiston valkoiseksi rapatussa talossa.
Alun perin seuraavan viikonvaihteen oli tarkoitus olla 28.-29.10., mutta siirtämällä jaksoa hieman eteenpäin essee-tehtävän tekemiseen saatiin hieman lisäaikaa. Toisella kerralla ovat tehdyt tekstit tarkoitus käydä porukalla läpi. Joten ma 7.11. esseen tulisi olla valmis ja toimitettuna Hämeenlinnan kesäyliopiston toimistoon jaettavaksi muille. Esseen ei tarvitse olla pitkä, 3-7 - liuskaa. Päiväkirjaan riittää pari sivua.
Houni on erityisesti teatterin ja dramaturgian tuntija, joten tulevia jaksoja odotan innolla. Kurssilaisista pari oli poissa ja yksi uusikin oli paikalla. Yhteensä meitä oli tällä kertaa seitsemän kynäniekkaa paikalla.
* * *
Muistakin jaksoista ja niiden aikatauluista keskusteltiin - ja sovittiin jatko-ohjelmasta. "Tieteellisen kirjoittamisen perusteet" (4 op) oli alun perin buukattu marraskuun puolivälin tienoille, siis päiviin 11.-12.11., mutta tuolloin on siis "Tietokirjoittamisen perusteiden" jälkimmäinen puolisko. - Tieteellinen kirjoittaminen jää siten hamaan tulevaisuuteen - (mahdollisten) aineopintojen yhteyteen.
"Dramaturgian perusteet" (4 op) sovittiin aloitettavaksi teatteriesityksellä, mistä saisimme tarvittavaa materiaalia kurssia varten. Esitys on 2.12. klo 19 Riihimäen Kino Sammossa. Paikallinen Riihimäen nuorisoteatteri esittää tuolloin "LEX IHMEMAA - Liisan seikkailu" - näytelmän.
Näytelmä perustuu löyhästi kolmeen teokseen Lewis Carrollin "Liisan seikkailut ihmemaassa" ja "Liisan seikkailut peilimaassa" sekä Franz Kafkan "Linna".
Synopsiksen mukaan Liisasta on tullut aikuinen, joka asioi Virastossa samalla tavoin kuin Kafkan Franz K. Linnassa. Liisalle käy samoin kuin Kafkan alter egolle. Mikään ei onnistu. Jossain vaiheessa Liisa joutuu tai pääsee jälleen kerran yhteen ihmemaahan.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti